Učiteljice Sanja Mužik i Andreja Vincek Ević sudjelovale su na tečaju „Including Sustainability Education in Everyday Classes with PBL“, koji se održao u Barceloni od 18. do 23. kolovoza 2025. godine.
Tečaj je okupio učitelje iz Poljske, Njemačke, Slovačke, Bugarske i Rumunjske, a glavni cilj bio je razvijati kompetencije u području projektnog učenja i obrazovanja za održivi razvoj kroz rad u međunarodnim timovima. Učiteljice su na tečaju razmijenile iskustva i primjere dobre prakse, a ovaj tečaj omogućio im je da istovremeno stvore poznanstva i mogućnosti međunarodnih partnerstava.
Glavni ciljevi tečaja bili su:
-unaprijediti znanja o ciljevima održivog razvoja UN-a,
-razviti vještine projektnog učenja (PBL) i koristiti ih u svakodnevnoj nastavi,
-osnažiti međunarodnu suradnju i razmjenu iskustava među nastavnicima,
-upoznati nove digitalne alate i metode rada,
-povećati kompetencije za rad s učenicima kroz integraciju održivosti i inkluzivnog pristupa.
Prvog dana tečaja sudionici su upoznati s rasporedom rada te su kroz ice-breakers aktivnosti predstavili svoje škole i zemlje. Naše učiteljice predstavile su rad škole i projekte u kojima sudjeluju učenici naše škole, dok su svi polaznici iznijeli očekivanja od tečaja. U slobodno vrijeme posjetile su Kuću Batlló (Casa Batlló), jedno od najpoznatijih djela arhitekta Antonia Gaudija. Građevina, dovršena 1906., poznata je po svojoj bajkovitoj fasadi s elementima valovitih linija i šarenih keramičkih pločica. UNESCO ju je 2005. godine proglasio dijelom svjetske baštine.
Drugog dana tečaja upoznali su se s UN ciljevima održivog razvoja i njihovoj važnosti u odgojno-obrazovnom kontekstu te raspravljali o vještinama koje učenici razvijaju kroz projektno učenje. Učiteljice su, zajedno s kolegama iz drugih zemalja, osmislile fokus pitanja za projektno učenje, usmjerene na istraživački rad učenika koje učenike potiče na istraživanje i kritičko razmišljanje. Toga dana učiteljice su posjetile Park Ciutadella, najpoznatiji gradski park Barcelone iz 19. stoljeća. Park krasi umjetno jezero s mogućnošću vožnje čamcima, zoološki vrt, brojne skulpture i monumentalna fontana koju je projektirao Josep Fontserè, a na kojoj je surađivao i mladi Gaudí. U neposrednoj blizini prošle su i kroz Slavoluk pobjede (Arc de Triomf), svečani ulaz u gradsku izložbu iz 1888. godine. Izgrađen je od crvene opeke, a i danas je jedno od najprepoznatljivijih znamenitosti Barcelone. Navečer su učiteljice i pedagoginja završile dan posjetom živopisnoj fešti šetnjom kroz četvrt Gràcia, nekadašnjem malom selu, danas poznatom po boemskom ozračju, trgovima, kavanama i tradicionalnim ljetnim proslavama.

Trećega dana svi sudionici tečaja razmjenjivali su primjere “zelenih projekata” provedenih u svojim školama. Kao inspiracija za razvoj projektnih ideja poslužio je posjet izložbi u Palau Robert, nekadašnjoj palači bogate obitelji Robert koja danas služi kao izložbeni prostor i kulturni centar. Nakon razmjene ideja dobre prakse s voditeljicom tečaja posjetili su posebnu izložbu o odnosu čovjeka, tehnologije i prirode koja im je poslužila kao inspiracija za buduće projektne zadatke. U slobodno vrijeme učiteljice su posjetile Kuću Milà (La Pedrera), Gaudijevo arhitektonsko čudo iz 1912. godine. Zgrada je poznata po valovitom kamenitom pročelju i krovnim terasama s maštovitim dimnjacima, a također je dio UNESCO-ove svjetske baštine. Večer su provele na Trgu Catalunya, središnjem mjestu Barcelone koje povezuje staru gotičku jezgru i modernističke avenije. Trg je ukrašen fontanama i skulpturama katalonskih umjetnika.
Četvrtog dana tečaja učiteljice su surađivale u međunarodnim timovima, analizirale projekte o održivom razvoju i unaprijedile znanje o digitalnim alatima za projektni rad. Surađivale su sa kolegicama iz Njemačke te osmislile prijedlog projekta na temu održivog razvoja, a tijekom rada s kolegicama razmijenile su i iskustva o metodama rada i izazovima u hrvatskom i njemačkom obrazovnom sustavu. U poslijepodnevnim satima posjetile su Baziliku Sagrada Família, najpoznatije i još uvijek nedovršeno djelo Antonia Gaudija, čija gradnja traje od 1882. godine. Bazilika se smatra jedinstvenim primjerom modernističke arhitekture.
Dan je zaključen šetnjom kroz Park Güell, jedinstvenim kompleksom šarenih mozaika i skulptura koji je Gaudí projektirao početkom 20. stoljeća. Park je UNESCO-ova svjetska baština i jedno od najposjećenijih mjesta Barcelone.

Posljednji radni dan bio je rezerviran za predstavljanje projektnih prijedloga i evaluaciju tečaja. Nakon službenog dijela, učiteljice i pedagoginja uživale su u panoramskoj vožnji brodom Las Golondrinas, turističkom brodu koji već više od 100 godina plovi barcelonskom obalom, pružajući panoramski pogled na luku i gradske plaže Barcelone.
U večernjim satima posjetile su Plaçu d’Espanya, trg izgrađen za Svjetsku izložbu 1929. godine, prepoznatljiv po Venecijanskim tornjevima i nekadašnjoj koridi Las Arenas, danas trgovačkom centru s vidikovcem. Posjetile su i Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) koji je smješten u Nacionalnoj palači na brdu Montjuïc, a poznat je po bogatoj zbirci romaničkih fresaka iz crkava Pirineja, ali i katalonske umjetnosti modernizma u talijanskom stilu s kraja 19. i početka 20. stoljeća.

Zadnjeg dana sudionici su predstavili sve što su naučili, razmijenili kontakte i dogovorili nastavak suradnje kroz buduće Erasmus aktivnosti. Na kraju tečaja održana je svečana ceremonija na kojoj su učiteljicama uručene potvrde o stručnom usavršavanju. Sudjelovanje na ovom Erasmus+ programu omogućilo je našim učiteljicama stjecanje novih znanja o održivosti, projektnom učenju i međunarodnoj suradnji. Osim profesionalnog razvoja, imale su priliku upoznati kulturnu i arhitektonsku baštinu Barcelone te razmijeniti iskustva s kolegama iz cijele Europe. Tečaj u Barceloni bio je iznimno koristan i inspirativan – nova znanja, iskustva i metode rada biti će primijenjena u nastavi naše škole, na dobrobit učenika i šire zajednice.

