Datum objave: 29. listopada 2024.

TCA konferencija u Portorožu

Učitelj Bruno Sekereš prisustvovao je seminaru pod nazivom Inclusion in Education: Development of Erasmus+ Projects Led by Inclusive Values, koji se održao u Portorožu od 23. do 25. listopada 2024. Seminar je organizirala Slovenska agencija za mobilnost i programe EU (CMEPIUS), a okupio je učitelje, ravnatelje i predstavnike agencija iz Njemačke, Islanda, Španjolske, Latvije, Slovenije, Finske, Švedske, Poljske i Estonije.

Prvi dan seminara započeo je predavanjima i radionicama s naglaskom na teme inkluzije kroz Erasmus+ projekte. Program je otvorio panel Pathway to Inclusive European Schools through Erasmus+, a zatim je uslijedilo predavanje Learning from International Experience: Inclusion Iceland, koje su održali Ivana Majcen iz CMEPIUS-a i Elías Gunnar Þorbjörnsson, ravnatelj Giljaskóli škole. Sudionici su također sudjelovali u radionici The Art of Teaching organiziranoj od strane udruge Taka Tuka, a Veronika Gaber Korbar moderirala je panel diskusiju i prezentacije Erasmus+ projekata. U panelu su predstavljene tri škole s različitim pristupima inkluziji: OŠ Grm (akreditirana mainstream škola), Center Janeza Levca Ljubljana (neakreditirana specijalna škola) i OŠ Tončke Čeč Trbovlje (neakreditirana specijalna i mainstream škola).

Drugi dan seminara bio je posvećen pronalaženju mogućnosti u okviru ključnih aktivnosti Erasmus+ programa s temom Find Your Opportunities!. U okviru ovog dana, Mateja Žagar Pečjak iz CMEPIUS-a održala je prezentaciju o KA1 mogućnostima u Sobi 1, dok je Lea Vrečko iz CMEPIUS-a predstavila KA2 mogućnosti u Sobi 2. Sudionici su imali priliku sudjelovati u studijskim posjetima trima osnovnim školama u Piranu, koje su se istaknule svojim različitim pristupima inkluziji i međunarodnoj suradnji: Osnovna škola Cirila Kosmača Piran, Osnovna škola Antonia Sema Piran i Osnovna škola ‘Vincenzo e Diego de Castro’.

Treći dan bio je posvećen temi “Inclusion Through Relationship and (Self)Awareness.” Manja Golobič, pedagog i školski savjetnik iz OŠ Tončke Čeč, naglasila je važnost odnosa i samopouzdanja u inkluzivnom obrazovanju. Nakon njenog predavanja, održana je kolaborativna radna sesija u kojoj su sudionici razmjenjivali ideje za projekte i diskutirali o strategijama za prevladavanje izazova u inkluzivnom obrazovanju. Identificirani su ključni izazovi, uključujući nedostatak resursa i podrške za učenike s posebnim potrebama, različite razine svjesnosti i osposobljenosti učitelja u području inkluzije, te potrebu za jačim suradničkim mrežama među školama i institucijama.

Seminar je završio evaluacijom i zatvaranjem, tijekom kojeg su sudionici imali priliku reflektirati o stečenim znanjima i planirati daljnje korake za implementaciju naučenog u vlastitim školama. Ovaj seminar pružio je vrijedne uvide i resurse za učitelje i ravnatelje, potičući ih na suradnju i inovacije u pristupu inkluzivnom obrazovanju. Učitelj Bruno Sekereš je iskoristio ovaj seminar i za nalaženje novih potencijalnih partnerskih škola s kojima ćemo nadam se surađivati u okviru Erasmus akreditacije.

Pročitajte još

Pješačenje – zdrava zabava

Pješačenje – zdrava zabava

I ove smo godine obilježili Međunarodni dan pješačenja (15. listopada). Cilj ove aktivnosti je promovirati pješačenje kao jednostavan oblik fizičke aktivnosti koji vodi očuvanju zdravlja. Osim spomenutoga, učenicima predmetne nastave smo kroz šetnju prirodom ukazali i...

Skip to content