Pedagoginja Ivana Vinkler Komarić je u sklopu Erasmus+ akreditacije koju Osnovna škola Tordinci ima za razdoblje 2023. – 2027., posjetila Barcelonu gdje je sudjelovala na strukturiranom tečaju Successful Strategies for Teaching Students with Special Needs in Every Classroom. Tečaj je trajao od 18. do 23. kolovoza.
Tečaj je organizirala ustanova Europass Teacher Academy, a uz našu pedagoginju, na njemu su sudjelovali stručni suradnici i učitelji iz Litve, Latvije, Norveške, Italije, Slovenije i Slovačke.
Prvog dana tečaja sudionici su se međusobno upoznali kroz ice-breakers aktivnosti te predstavili svoje zemlje i škole. Pedagoginju je našu školu predstavila kroz projekte u kojima sudjeluju naši učenici. Svi sudionici iznijeli su svoje potrebe i očekivanja s obzirom na ishode tečajeva. U popodnevnim satima pedagoginja je posjetila Nacionalnu knjižnicu Katalonije.
Drugog se dana tečaja raspravljalo o različitostima i o važnosti inkluzije. Voditeljica je naglasila važnost socijalnog, emocionalnog i fizičkog razvoja djeteta te je grupu uvela u temu rada s djecom s posebnim potrebama. Nakon završetka nastave, pedagoginja je prošetala poznatom ulicom La Rambla do veličanstvenog spomenika Kristofora Columba koji se nalazi na ulazu u luku. U večernjim satima je zajedno s učiteljicama Andrejom i Sanjom, koje su u isto vrijeme u Barceloni pohađale drugi tečaj, posjetila živopisnu feštu u četvrti Gracia.
U srijedu su sudionici prošli detaljan pregled postojećih poteškoća (autizam, ADHD, emocionalne i intelektualne teškoće…) te su dobili savjete za rad s djecom s teškoćama. Sudjelovali su u nekoliko vježbi koje su za cilj imale osvješćivanje pojedinca o problemima koje pojedina teškoća donosi. Nakon tečaja se pedagoginja uputila do veličanstvenog Slavoluka pobjede te je prošetala parkom Ciutadela kojeg krase lijepe fontane i dom je mnoštvu simpatičnih zelenih papigica. U večernjim satima je s učiteljicama posjetila Trg Catalunya te uživala u pogledu na još predivnih fontana.

Četvrti dan tečaja teme su bile djeca u riziku, problemi u ponašanju, socijalne i emocionalne teškoće. Pedagoginja je s ostalim učiteljima razmijenila iskustva te su podijelili primjere dobre prakse iz svojih škola. Upoznali su se s pojmom terapija kroz umjetnost, to jest art-terapija, koja kao psihoterapijski pristup koristi umjetničko stvaranje (slikanje, crtanje, skulpturu i dr.) kako bi se poboljšalo fizičko, mentalno i emocionalno stanje osobe. Ta je tema pedagoginji bila posebno važna i zbog toga što je umjetničko područje jedno od područja koje želimo poboljšati kroz našu Erasmus akreditaciju. Nakon uvoda u ovu temu sudionici su s voditeljicom u sklopu terenske nastave posjetili Nacionalni muzej umjetnosti Katalonije gdje su proučavali umjetnička djela s naglaskom na istraživanje emocija, a i sami su se okušali u izražavanju osjećaja kroz slikarstvo. U popodnevnim su satima pedagoginja i učiteljice posjetile veličanstvenu i svjetski poznatu baziliku Sagrada Familia, remek djelo Antonija Gaudija. Za kraj dana prošetale su kroz još jedno čudo Gaudijeve arhitekture – park Guell.
Petak je bio posvećen analizi zadataka u sklopu art-terapije provedene dan ranije. Voditeljica je sudionike upoznala s ABI, PECS i TEACCH sustavima koji omogućavaju potpomognutu komunikaciju s djecom s teškoćama. Jedan od zadataka bio je izrada socijalne priče koja je metoda potpomognute komunikacije. Sudionici su raspravili i dobrobiti senzorne sobe koja nije blagotvorna samo za djecu s teškoćama, već i za svu ostalu djecu u trenucima frustracije ili anksioznosti. Nakon predavanja pedagoginja i učiteljice išle su na uzbudljivu vožnju brodom Las Golondrinas, a u večernjim satima posjetile su trg Placa d’Espanya, poznat po velebnim Venecijanskim tornjevima i bivšoj koridi Las Arenas.
Zadnjeg su dana sudionici kroz umne mape predstavili sve što su naučili tijekom tečaja te evaluirali rad na tečaju. Razmijenili su kontakte i potvrdili nastavak suradnje kroz mobilnosti učenika i job shadowing aktivnosti. Na kraju je uslijedila svečana podjela certifikata o sudjelovanju u tečaju svim sudionicima.

Naša je pedagoginja sudjelovanjem na ovom tečaju stekla iznimno vrijedno i inspirativno iskustvo. Bila je zadovoljna sadržajem, organizacijom, poticajnom atmosferom te pristupom voditeljice koja je omogućila razmjenu znanja i ideja. Tijekom tečaja usvojila je korisne vještine, proširila profesionalne horizonte te upoznala kolege iz različitih europskih zemalja s kojima dijeli slične izazove u svakodnevnom radu. Razmjena iskustava pokazala je koliko su obrazovni sustavi različiti, ali i koliko su pitanja i potrebe u radu s učenicima univerzalne. Sve stečeno znanje pedagoginja planira primijeniti u radu s našim učenicima s teškoćama kako bi olakšala njihov obrazovni put.
