27. travnja 2025. godine 12 učenika naše škole od 6. do 8. razreda u pratnji učiteljica Tihane Svoren Kolarec, Marije Banić i Sanje Mužik krenuli su na Erasmus + mobilnost učenika u Przyszowu u Poljsku. S njima je bila i pedagoginja Ivana Vinkler Komarić koja je u istoj školi pratila nastavu i upoznavala se sa školskim sustavom u sklopu job shadowing aktivnosti.
Prvi dan smo proveli na putu te smo u kasnim popodnevnim satima stigli u smještaj.
Drugi dan naše mobilnosti protekao je u upoznavanju škole i njenog okoliša. Domaćini su nas srdačno dočekali te su nam pripremili prekrasnu priredbu na kojoj su se izmjenjivali pjesme i ples. Osim tradicionalnih pjesama i plesova karakterističnih za njihov kraj, domaćini su otpjevali i dvije pjesme na hrvatskom jeziku. Nakon toga učenici naše škole izveli su dvije tradicionalne pjesme uz ples te su kroz prezentaciju predstavili našu školu i zavičaj iz kojeg dolaze.
Dok su učenici u pratnji učiteljica obišli okoliš škole pedagoginja je u razgovoru s učiteljima upoznavala poljski školski sustav.
U popodnevnim satima posjetili smo Vijećnicu u kojoj nas je ugostio načelnik okruga upoznavši nas s poviješću naselja. Na kraju nam je uručio prigodne poklone i poželio nam lijep boravak u Poljskoj.
Dan smo završili penjući se do obližnjeg vidikovca Skielek s kojeg se pruža predivan pogled na cijelo područje. Šetajući kroz šumu učenici su proučavali prirodu koja nas okružuje i rješavali nastavne listiće.


Treći dan našeg boravka u Poljskoj išli smo zajedno s učenicima 7. i 8. razreda škole Podstawowa na cjelodnevni izlet u Nacionalni park Tatra. Tijekom šetnje kroz nacionalni park imali smo vodiča koji je učenike upoznao s najvažnijim obilježjima nacionalnog parka te pravilima koja treba poštivati šetajući nacionalnim parkom.
Nakon skoro 4 sata šetnje uz kratke pauze stigli smo do prekrasnog jezera Morskie oko. U obližnjem restoranu smo ručali, a nakon toga još malo uživali u prirodnim ljepotama. Tijekom ovog izleta naši učenici su se družili s učenicima iz Poljske, a i mi smo razmjenjivale iskustva s njihovim učiteljicama.

4. dan proveli smo u školi sudjelujući u zanimljivim radionicama vezanim uz eko teme jer je glavni cilj naše mobilnosti bio stjecanje više znanja o ekologiji. Prva 2 sata proveli smo s učenicima 7. razreda i učiteljicom Monikom koja nam je pripremila zanimljive aktivnosti uz koje su se učenici bolje upoznali, zabavili i ponovili znanja vezana uz ekologiju te jačali svoje jezične kompetencije razgovarajući na engleskom jeziku. Sljedeća 2 sata smo uz vodstvo učiteljice Anje i njenih učenika izrađivali sapune, svijeće i sol za kupanje. Nakon toga je uslijedio posebno zanimljiv sat na kojem su učenici gledali pokuse iz kemije koje je izveo student koji je taj dan bio gost u školi. Učenici domaćini su nam nakon toga kroz prezentaciju predstavili svoju zemlju, znamenitosti, običaje, poznate osobe i tradicionalnu hranu. Boraveći u školi naša pedagoginja je pričala s pedagoginjom škole domaćina te je saznala da se obrazovni sustavi djelomično slični. Jedna od razlika je da učenici u Poljskoj imaju ocjene od 1 do 6 te da se tako vrednuje i vladanje. Nakon ručka koji smo imali u školi posjetili smo gradić Limanowu gdje smo probali njihovu tradicionalnu hranu Zapiekanki koja je najsličnija našem toplom sendviču sa sirom i gljivama. Slijedio je još jedan izazov, penjanje na vidikovac Mieajska Gora. Uspon do vidikovca je bio veoma zahtjevan te su se na njega odvažili samo najhrabriji.
Dan smo završili uz palačinke i druženje s našim vozačima.


Peti dan smo proveli na cjelodnevnom izletu u Krakowu. Obišli smo dvorac Wawel i prošli kroz postave muzeja. Ručali smo u tradicionalnom restoranu gdje smo probali pieroge. Obišli smo centar Krakova, katedralu i botanički vrt. Na kraju dana posjetili smo rudnik soli, u kojem smo vidjeli impresivne skulpture, kapelicu te smo saznali puno o životu rudara. Tijekom šetnje i obilazaka učenici su marljivo rješavali radne listiće.

6. dan proveli smo na putu prema kućama. Ova mobilnost pružila nam je pregršt novih znanja i iskustava i sretni smo što ćemo dio toga uskoro prenijeti ostalim učenicima.
Učenici i učitelji su dobili potvrde i poklone od naših domaćina koje smo pozvali da nam ponovo dođu u posjet.
