2019-06-03 08:12:31

“Digitalna škola-globalna škola”: suradničko učenje uz e-lektiru

U sklopu našega Erasmus+ projekta učenici 1. i 4. razreda OŠ Tordinci suradničkim učenjem u kreativnoj učionici obrađivali su lektiru koristeći digitalne alate.

Istraživanja pokazuju da je čitanje učenicima mlađe dobi često napor što znači da će i njihovo razumijevanje pročitanoga biti vrlo površno, stoga učenicima treba omogućiti neposredan rad na književnom djelu i istraživanje djela. Analiza književnog teksta važna je vještina koja djetetu omogućuje svladavanje jezika – i materinskoga i jezika književne umjetnosti. No ta nam znanja nužno ne jamče da ćemo književnost i zavoljeti. Učiteljicama 1.i 4. razreda cilj je bio motivirati djecu na čitanje, pokazati im kako pristupiti djelu, kako ga doživjeti i spoznati, a kako bi iskustvo čitanja i razmišljanja o djelu bilo dovoljno privlačno da mu se poželimo vratiti i osmisliti obradu lektirnog djela na djeci zanimljiviji i drugačiji način od klasičnog vođenja dnevnika čitanja.

Učenici 4. razreda tako su dobili zadatak da samostalno odaberu lektirno djelo prema vlastitom izboru s popisa lektirnih djela za 4. razred, zadatke za čitanje prikažu u PowerPoint prezentaciji te lektirno djelo na taj način prezentiraju ostalim učenicima u razredu. Učenici su imali poseban zadatak predstavljanja lektirnog djela na način da odaberu najljepše događaje, likove ili dijaloge pročitane knjige te ih predstavljanjem ostalim učenicima u razredu zainteresiraju za čitanje baš te knjige koju su i sami čitali. Učenici su zadatke mogli izvršiti u skupinama ili paru, suradničkim učenjem u kojemu je došlo do izražaja dijeljenje znanja i međusobno poticanje na rad. Predstavljanje lektirnih djela bilo je izuzetno zanimljivo, poučno, a učenici su pokazali koliko se vješto služe digitalnim alatima i pametnom pločom, no i svoje vještine prezentiranja i pripovijedanja.

Učenici 1. razreda s učiteljicom maštovito su pripremili razrednu e-lektiru prikazavši lektirno djelo u “novom ruhu”. Na temelju razrednog plakata na kojemu su prikazali redoslijed događaja djela suradničkim učenjem na satu stvorili su e-slikovnicu pročitane lektire.

   

   

   


Osnovna škola Tordinci